Sök i den hÀr bloggen

Translate

onsdag 1 december 2021

đŸ€¶đŸ» JULKALENDER đŸ€¶đŸ» "Jul i Sankt Anna - Lucka 1" av Eleonor Sager

Den tredje julkalendern som jag vill tipsa om heter "Jul i Sankt Anna" och den hĂ€r gillade jag mycket 💙 Den bjuder pĂ„ familjentriger, julpyssel, mys och antagligen blir det sĂ€kert lite komplikationer lĂ€ngre fram. Jag hoppas pĂ„ nĂ„gon gnutta spĂ€nning ocksĂ„, men det fĂ„r vi helt enkelt se om det blir. Första luckan (ljudbok) Ă€r 1 timme och 20 minuter lĂ„ng och kalendern Ă€r upplĂ€st av Hanna Dorsin.

Julen nÀrmar sig i Sankt Anna och i blomsterbutiken dÀr Matilda StjÀrne jobbar Àr det fullt upp. Matilda Àlskar normalt julen, men inte i Är. Hon Àr mitt uppe i en separation, men har inte berÀttat det för sina förÀldrar Àn eftersom mamma Lillian kommer att sörja uppbrottet mer Àn Matilda sjÀlv. DÀremot börjar ryktet gÄ om att hon och sin snart före detta sambo haft besök av en mÀklare. Skvallertanterna tror att det Àr smÄtt pÄ gÄng och att de helt enkelt behöver uppgradera. Storebror Andreas driver en framgÄngsrik reklambyrÄ och borde vara lycklig. Men nÄgot skaver i hans och sambon Valeries förhÄllande och balansen i livet svajar. Mellansyster Daphne fÄr sparken frÄn den tandlÀkarmottagning hon jobbat pÄ och helt plötsligt vet hon inte vad hon ska ta sig till. Familjen vill att hon för en gÄngs skull ska komma hem över jul...

Gillar man feelgood sĂ„ ska man nog inte missa "Jul i Sankt Anna" av Eleonor Sager. Och det tĂ€nker inte heller jag som deckarĂ€lskare göra för jag gillade detta! Jag tror att den kommer att underhĂ„lla mig fram till jul sĂ„ nu lĂ€ngtar jag efter lucka 2 ☃️❄️đŸ€

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar