Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 21 december 2021

"Tragedi på en lantkyrkogård" av Maria Lang

Jag utlovade ju nästan mer Maria Lang då jag till Lucia hade lyssnat på "Vitklädd med ljus i hår". Jag hittade ett mordmysterium av henne med jultema så nu har jag lyssnat på "Tragedi på en lantkyrkogård". Den är så där klurigt mysig som en gammal pusseldeckare ska vara och jag tycker definitivt att ni ska läsa eller lyssna på den nu under jul 🎁 Ljudboken är uppläst av Charlotta Åkerblom och den är 6 timmar och 24 minuter lång.

Hemma hos kyrkoherden på Västlinge prästgård är julefriden fullständig. Det delas ut klappar och elvaåriga dottern Lotta är överlycklig. Hon har fått en vitullig kattunge av sin kusin Puck och hennes man Eje. Men så ringer det på ytterdörren och den vackra grannfrun Barbara Sandell berättar att hennes man Arne är försvunnen. Kort därefter hittar Puck honom i hans butik - död. Han är slagen i huvudet med en yxa och den idylliska kyrkbyn har plötsligt blivit en mordplats där listan över misstänkta kan göras lång. Polisen Christer Wijk kommer till platsen för att försöka lösa fallet. 

"Tragedi på en lantkyrkogård" är den sjätte deckaren av Lang och det finns många fler för er som precis som jag får mersmak 🤍 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar