Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 31 december 2023

đŸ’„ "Vad sker, sker i ondskans spĂ„r" av Bengt Lundblad đŸ’„

Jag önskar GOTT NYTT ÅR med en bok som börjar nyĂ„rsafton 1941. Efter en nyĂ„rsfest hittar journalisten Henry Widman ett brev inskjutet under dörren till sin lĂ€genhet. Detta blir upptakten till en rad mystiska hĂ€ndelser och innan han vet ordet av har brevskrivaren hittats mördad. "Vad sker, sker i ondskans spĂ„r" Ă€r den tredje boken i MĂ€larmord av Bengt Lundblad. Jag har inte lĂ€st de tidigare delarna och jag har inga direkta planer pĂ„ att göra det efter att ha lyssnat pĂ„ den hĂ€r boken. Den Ă€r inte dĂ„lig, men det finns sĂ„ mĂ„nga bra böcker att vĂ€lja pĂ„ och bland dem Ă€r den hĂ€r lite blek. Men man ska aldrig sĂ€ga aldrig... Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Johan Svensson och den Ă€r 9 timmar och 3 minuter lĂ„ng.

Jag valde den hĂ€r boken eftersom jag ville ha en bok med nyĂ„rstema och det fick jag lite av i början av storyn đŸ„‚đŸ’„ Och Ă€ven om den inte var superbra sĂ„ var den lite underhĂ„llande i alla fall đŸ€ Hoppas att ni fĂ„r en fin nyĂ„rsafton och Ă„terigen; Gott Nytt År! đŸ’« 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar