Sök i den här bloggen

Translate

lördag 12 juni 2021

"Fadern" av Pia Kask

Uppgörelsen med det förflutna kommer till ett slut i den tredje delen av Pia Kasks Hannah Fors-serie. Jag tycker att den här serien är en frisk och annorlunda fläkt i deckarsverige och det gäller också "Fadern". Karaktärerna är helt underbara och knasig på en och samma gång. Spänningen och tempot är också på topp och allt kryddas med svart humor så det blir hatten av igen från mig. Ljudboken är uppläst av Hanna K. Schmitz och den är 13 timmar och 44 minuter lång.

Återigen skakas lilla Wästholm av våld och ond bråd död. En manlig väktare hittas avrättad. På hans bröst sitter en lapp med texten Till mitt hjärta från pappa. Rollins och hennes team hinner knappt påbörja utredningen innan två liknande mord sker. Då hittar man dock snart en gemensam nämnare för offren. De har alla blivit anmälda för våldtäkt, men åtalen har lagts ner. Det verkar som om någon bestämt sig för att ta lagen i egna händer. Samtidigt vilar skuggan av seriemördaren Jack Ströms flykt över gruppen. Hannah Fors blir alltmer intrasslad i sitt förflutna och spänningarna mellan henne och Rollins växer. Ska Hannah lyckas bli fri, en gång för alla?

Som sagt; jag gillar de här böckerna och jag tycker att de är mycket läsvärda 💛 Speciellt om man är ute efter något som sticker ut i mängden bland alla deckare som finns att välja mellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar