Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 juni 2021

"Samtal från en ängel" av Guillaume Musso (originaltitel: "L'appel de l'ange")

Men oj vilken fantastisk läsupplevelse (eller egentligen lyssnarupplevelse för min del) "Samtal från en ängel" var 💛 Jag har svårt att sätta ord på vad jag känner nu när boken är slut, men den får högsta betyg av mig. Den fascinerar och överraskar. Den är spännande och annorlunda. Det är så mycket som jag gillar med den här boken och jag kan inte göra annat än att varmt rekommendera er att läsa eller lyssna på den! Ljudboken är uppläst av Jonas Malmsjö och den är 11 timmar och 50 minuter lång.

Efter att ha krockat på flygplatsen JFK i New York lyckas Madeleine och Jonathan, två kompletta främlingar, förväxla sina mobiltelefoner. När de upptäcker misstaget är de 10 000 kilometer ifrån varandra. Hon bor i Paris där hon har sin blomsteraffär och han driver restaurang i San Francisco. De kontaktar varandra för att komma överens om hur de ska få tillbaka sina telefoner, men ingen av dem kan låta bli att snoka i den andras mobil och då också liv. När de gräver djupare upptäcker de att något i det förflutna binder dem samman. Detta leder till att de snart befinner sig mitt upp i ett spel på liv och död.

Guillaume Musso kan verkligen konsten att berätta en historia och jag är som sagt djupt imponerad av "Samtal från en ängel". Så mycket att jag redan nu lyssnar på nästa bok av den här författaren. De är helt fristående så "Samtal från en ängel" är inte början på en serie. Jag kan avslöja så mycket efter en stund med den andra boken att jag har en ny författarfavorit på min lista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar