Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 4 november 2021

"Allt du önskar kan du få" av Anna Jansson

Nu blir det juligt värre här! Eller rättare sagt så ska det firas Lucia 💫 "Allt du önskar kan du få" är en kort fristående Maria Wern-novell som bjuder på både julstämning och lite spänning. Kanske är det inte alltför oväntat att det till slut slutar väl så jag vågar faktiskt skriva det här. 

Det är december i Visby, men för Pernilla Ekvall finns ingen julfrid. Hennes man är nästan aldrig hemma och hon misstänker att han träffar någon annan. På luciamorgonen stressar Pernilla iväg efter att ha lämnat dottern Tove vid skolan. De är sena och hon hinner inte kolla att dottern går in. När hon ska hämta Tove på fritids framåt kvällen finns inte dottern där. Hon har varken varit i skolan eller på fritids och nu kallas Maria Wern och hennes kollegor in för att hitta henne.

I "Allt du önskar kan du få" lyckas Anna Jansson med att skrämma oss med ett barns försvinnande och samtidigt få oss i julstämning. Mycket skickligt måste jag säga 🤶🏻 Ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 51 minuter lång. 

2 kommentarer:

  1. ge mig mer jul... jag vill ha mer jul... mer mer mer... :) Kul med juletips :) //ANNA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker det och jag ska göra mitt bästa fram till jul! 🎄

      Radera