Sök i den här bloggen

Translate

måndag 15 november 2021

"December med dig" av Sofia Löfgren

Jag fortsätter att blanda deckare med juliga feelgood och den här gången föll valet på "December med dig" av Sofia Löfgren ☃️ Även om den inte gör något större intryck på mig så är den i alla fall bättre än den förra boken  ("Kärleksstorm"), av samma författare, som jag lyssnade på. "December med dig" bidrar med både jul- och vinterkänsla och den är ganska charmigt uppbyggd och berättad. Men det är ändå ganska förutsägbart och det gör att boken flyter ihop med flera andra i den här genren. Jag kommer nog inte minnas den om ett par månader. Ljudboken är uppläst av Jenny Lindberg och den är 4 timmar och 52 minuter lång.

Mimmi kämpar med att gå vidare efter uppbrottet med Klara. Deras gemensamma dotter är det som gör att hon orkar. En snöig vinterdag i november springer hon in i sin ungdomsflirt Patrik och gamla känslor väcks till liv. Att Patriks son kommer bra överens med hennes dotter är något som gör att de har lätt att umgås. De upptäcker också snart att de delar oron inför att fira jul ensamma och det gör att de bestämmer sig för att tillsammans skapa en aktivitetskalender. Varje dag fram till julafton ska de öppna en ny lucka och tillsammans göra det som står där. Allt går bra men så dyker Patriks ex upp i byn och helt plötsligt vet inte Mimmi och hon kan lita på mannen hon blivit kär i igen...

Gillar ni mysiga kärlekshistorier i julmiljö så är nog "December med dig" ett bra val. Boken är inte den bästa jag lyssnat på i genren, men heller inte den sämsta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar