Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 11 november 2021

"Inferno i snö" av Marie Bengts

Nu kommer ett tips på en lite längre bok med jultema ❄️ Eller lite längre är egentligen fel för den här boken är lång och det verkar vara en trend att skriva väldigt långa böcker för tillfället. Personligen anser jag inte att det automatiskt gör böckerna bättre, utan en del blir faktiskt sämre när det blir för mycket utfyllnad och lull-lull. När det gäller "Inferno i snö" av Marie Bengts så är jag glad att jag valde att lyssna på den för den är 524 sidor lång och det är på gränsen till för långt. Nu är den i alla fall hyggligt spännande och välskriven så det är okej, men med min onda rygg hade det tagit ett tag att läsa den i fysiskt format. Ljudboken är uppläst av Angela Kovács och den är 17 timmar och 40 minuter lång. 

Några dagar före jul 1957 är Hannah Lönn och hennes faster Lilly på väg till det öländska pensionat där de ska fira jul. På vägen överraskas de av snöfåken och tvingas söka skydd på en närbelägen gård, där de får stanna tills stormen är över. Det visar sig snart att de kommit till ett allt annat än harmoniskt hushåll och Hannah anar att de rent bokstavligt kanske har hamnat ur askan i elden. Så gott som alla i familjen är osams med varandra och osämjan verkar gå långt tillbaka i tiden. Dessutom härjar en pyroman på Öland och kan det vara så att även denne befinner sig under samma tak som Hannah och Lilly? När folk börjar dö inser de i alla fall att det finns en mördare bland dem...

"Inferno i snö" är den tredje delen om klädskaparen Hannah Lönn och ni kan läsa om de tidigare delarna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. Jag tycker att serien är väldigt charmig och jag hoppas på fler böcker framöver 💜 Och just den här boken passar ju alldeles perfekt om man vill ha en julig pusseldeckare att sysselsätta sig med fram till jul 🎅🏻🤶🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar