Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 10 november 2021

"Dödsspelet" av Samuel Karlsson

Jag har sparat lite på "Dödsspelet" av Samuel Karlsson. Detta eftersom jag ville komma i lite mer vintrig stämning innan jag läste den. Nu är jag kanske inte där än, men jag kunde inte hålla mig längre och det är ju trots allt november nu. Detta är den fjärde delen i serien om Jessica Jackson på Mörkö. Det är mycket action och ett högt tempo och det enda som stör mig lite är huvudkaraktärens hetlevrade impulsiva handlande hela tiden. Hon verkar inte lära sig så mycket av tidigare misstag utan borrar ner huvudet och kör på. Men som helhet är den här serien ett hett tips till alla deckarälskare 💜

En grupp tungt kriminella män blir fritagna från kriminalvårdsanstalten i Västervik. En av dem är Sergei Barkov, en våldsverkare som när ett intensivt hat mot Jessica Jackson efter tidigare sammandrabbningar. Jessica och hennes kollegor är snabbt rymlingarna i hälarna men Sergei lyckas hela tiden smita undan. De inser att han planerar något mycket ondskefullt och gör allt för att försöka stoppa honom. Samtidigt är Jessicas son Johannes på långresa i Sydostasien. I staden Chanthaburi i östra Thailand börjar reskassan sina och han blir snabbt ett tacksamt offer för en av de många bedragare som skor sig på aningslösa ungdomar långt hemifrån. Innan Johannes vet ordet av är han indragen i en farlig härva med ortens gangsterkung och tvingas in i ett spel med livet som insats. 

Föredrar ni att lyssna på böcker så finns "Dödsspelet" också som ljudbok. Den är uppläst av Gunilla Leining och den är dryga 11 timmar lång. Vill ni läsa om fler böcker av den här författaren så sök på hans namn i sökrutan ovan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar