Sök i den här bloggen

Translate

måndag 1 november 2021

"Julmiraklet" av Caroline Twamley

Det är den 1 november och jag börjar nu att ladda upp inför och räkna ner till jul här på bloggen 🎄Det finns en massa mysiga feelgood-böcker med jultema och jag börjar med en av dem, men det kommer att komma juliga deckartips också - jag lovar! "Julmiraklet" av Caroline Twamley är en charmig bok som bjuder på romantik och julstämning. Jag tycker att det är en alldeles perfekt historia att komma i stämning med. Ljudboken är uppläst av Hanna K Schmitz och den är 6 timmar och 55 minuter lång.

Sommaren 1961 har Petter och Inger en svallande tonårsromans. De lovar varandra evig kärlek, trots att de kommer från helt skilda världar och vet att deras familjer inte skulle uppskatta relationen. Sextio år senare flyr Daniel storstaden med brustet hjärta. Han hyr ett slitet gammalt torp som i annonsen beskrevs som en vitmålad dröm. I huset finner han mystiska gamla brev som ger honom bränsle till en roman. I huset bredvid bor Sara och hennes labrador Ford. Efter att hennes mamma gått bort och systern flyttat norröver så är det bara hon och pappan kvar i byn. De har en nära relation och Sara oroar sig för pappans hälsa. Sara och Daniel lär känna varandra och när Daniel kommer med ett förslag gällande årets julfirande inser Sara att det här kan vara året för något annorlunda.

Jag tycker att jag valde en mysig bok att starta upp årets härligaste tid med. Ja jag vet att det är ett tag kvar till jul men om man ska hinna med så många juliga böcker som möjligt så gäller det att starta i tid 🤍 Men jag kommer så klart också att läsa och lyssna på andra böcker så det blir inte uteslutande julböcker från och med nu...

2 kommentarer: