Sök i den här bloggen

Translate

söndag 25 april 2021

"Aldrig glömma" av Britt Peruzzi

Jag har haft lite tur den senaste tiden och hittat serier jag missat tidigare och som jag uppskattat när jag nu äntligen lyssnat på böckerna. Så när jag valde "Aldrig glömma" av Britt Peruzzi så hoppades jag att jag skulle hitta ännu en serie att följa. Men det kanske inte blev riktigt samma fullträff som innan. Boken är inte dålig, men den fångar mig aldrig på riktigt. Kanske är det de franska namnen och platserna som rör till det för mig eller så är det så enkelt att jag inte tyckte att det var speciellt spännande. 

En kvinna hittas mördad på familjens restaurang i en bergsby ovanför Nice. Först på plats är kriminalkommissarie Alda Luppi som precis återvänt i tjänst efter en nervsjukdom. En sjukdom som är sällsynt, smärtsam och från och till plågar henne svårt. Utredningen påverkas av hettan, rädslan för återfall och oväntade motgångar. Den döda kvinnans familj har flera hemligheter som kommer upp till ytan och frågan är om någon av dem varit värd att döda för...

Hittills finns det tre böcker i den här serien om kriminalkommissarie Alda Luppi. Jag vet inte om jag kommer att fortsätta med den eller inte, men jag vet att det i alla fall inte kommer att bli nu direkt. "Aldrig glömma" är en helt okej deckare, men för mig saknades det där lilla extra. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 9 timmar och 14 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar