Sök i den här bloggen

Translate

lördag 3 april 2021

"Den oönskade flickan" av Maria Fallström

Det här är den tredje delen i serien om polisen Torbjörn Frisk. Jag har bara lyssnat på den andra boken i serien innan ("Kvinnan i förrådet") och gillade den så mycket att jag bestämde mig för att fortsätta följa serien. Däremot så kändes det som att jag visste lite för mycket efter den andra delen för att också lyssna på den första. 

Torbjörn Frisk får sitt första uppdrag som polisinspektör för Riksmordgruppen. Två män i Dalarna har begått självmord genom att gå upp på rälsen och möta tågen som kommer. Utredningen har visat att den förste mannen dödförklarats vid en bilbrand tre år tidigare och att den andre mannen var en respekterad före detta polis. Vad kan ha fått dessa två män att frivilligt avsluta sina liv på detta sätt? Och varför fejkade den förste mannen sin död för tre år sedan? Torbjörn och hans kollegor söker svar på gåtorna och under utredningens gång kommer de återigen möta en mördare som de stött på tidigare och som de hade hoppats skulle sitta av ett lång fängelsestraff vid det här laget, men som i stället släppts fri...

"Den oönskade flickan" är spännande, ohygglig men samtidigt också småkul eftersom karaktärerna är så fantastiskt beskrivna. Maria Fallström har verkligen lyckats med dem. Jag hoppas att det blir fler böcker i den här serien i framtiden! 💚 Ljudboken är uppläst av Fredde Granberg och den är 8 timmar och 25 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar