Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 1 april 2021

"Julen varar än till påska" av Annika Devert och Jessika Devert

Skärtorsdagen krävde en bok med påsk i titeln tyckte jag så nu har jag lyssnat på "Julen varar än till påska" av Annika Devert och Jessika Devert. Den är uppläst av Katharina Cohen och den är knappa 7 timmar lång. Den är också fortsättningen på "Nu är det jul igen" som jag lyssnade på i december förra året. Den överraskade mig positivt så det var så gott som självklart att lyssna på den här påskiga boken när jag såg den. Handlingen tar vid där den förra slutar och det är charmig feelgood som får mig att både skratta och mysa. 

Emelie och hennes tre döttrar har blivit kvar på Sardinön och nu går det mot påsk. Emelie har flera olika beslut att ta ställning till, som t.ex. om hon ska ta jobbet på hembygdsgården. Dessutom har hennes nya kärlek Andreas bestämt sig för att ställa upp som pappa till det barn som gayparet Sussie och Stina vill ha. Men han vill vara en delaktigt pappa och inte bara bidra med sperma så det skulle innebära ännu ett barn i huset för Emelie. Ekonomiskt tror hon dock att det kommer lösa sig då hon säljer vasen som faster Astrid lämnat efter sig. Men så försvinner vasen efter att huset varit fullt av folk. Vem kan ha tagit den? För att skjuta alla svåra tankar på framtiden väljer hon att planera Påskagille för öborna med allt från talangjakt till påskbuffé. Kommer det att bli fiasko eller succé?

Jag tycker att "Julen varar än till påska" är ett bra val för er som gillar feelgood och känner för en bok med påsktema! 🐣 Vill ni ha mer spännande böcker (påskekrim) så kommer jag också att bjuda på några deckartips under påskhelgen så håll utkik här! Nu önskar jag en Glad Påsk! 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar