Sök i den här bloggen

Translate

söndag 18 april 2021

"Kärlek börjar med mord" av Maja Willander

Vilket litet fynd jag gjorde då jag inhandlade denna pärla på bokrean! 🌸 Jag hade inga förväntningar alls på "Kärlek börjar med mord" men oj vilken mysig läsupplevelse den var. Det är en charmig lättläst pusseldeckare som är sådär lagom spännande och med trevliga karaktärer som man gillar direkt. Jag kunde inte lägga ner boken innan den var utläst och det är alltid ett bra betyg!

Vera lever ett stillsamt liv som pensionär i den lilla byn Tjugesta. Hennes granne Inga är hennes bästa väninna och också en av få som vet vad hon sysslat med tidigare i livet. Men så mördas en man mitt i idyllen och då dras hon motvilligt in i utredningen. Hennes hemlighet kommer fram och det visar sig att den lokala polisen kommer ha stor nytta av Veras erfarenheter och förmågor. Men det visar sig också att Vera inte är den enda som bär på hemligheter. Alla i byn verkar ha något att dölja och många av dem verkar ha haft någon konflikt med den döde. Vem kan ha avskytt honom så mycket att den satte en kula i pannan på honom?

Maja Willander har skrivit en underbart mysig bok som man definitivt ska läsa om man gillar pusseldeckare! 🍄 Föredrar ni att lyssna så finns "Kärlek börjar med mord" också som ljudbok. Den är uppläst av Lisa Werlinder och den är strax under 7 timmar lång. Jag har ingen aning om ifall det är tänkt att komma fler böcker om Vera, men jag skulle inte ha något emot om det gjorde det! 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar