Sök i den här bloggen

Translate

måndag 5 april 2021

"Den andra systern" av Peter Nyström och Peter Mohlin

Detta är ännu en andra del som jag sett fram emot mycket! När jag lyssnade på första delen ("Det sista livet") för ett år sedan så blev jag mycket imponerad och jag tycker att även "Den andra systern" är väldigt bra - även om wow-faktorn kanske lagt sig lite. Det är högt tempo, välberättat och spännande från första stavelsen till sista. Med andra ord fortsätter Peter Nyström och Peter Mohlin att imponera på mig 💙 Ljudboken är uppläst av Reine Brynolfsson och den är 10 timmar och 38 minuter lång.

Alicia Bjelke är en ung kvinna med ett ansikte så vanställt att folk ryggar tillbaka när de ser henne. Hon är kodgeniet bakom det dejtingföretag som hon startat tillsammans med sin syster Stella. Stella är till skillnad från sin syster vacker och det är hon som syns när strålkastarljuset riktas mot företaget. Men efter en TV-intervju hittas Stella mördad och Alicia inser att deras gemensamma förflutna mycket väl kan göra henne till mördarens nästa offer. Fallet tilldelas den fd FBI-agenten John Adderley, som bor i Karlstad under en ny identitet. John har, på sitt håll, precis insett att fiender från det förflutna kommit ikapp honom och hamnar i en mycket knepig sits. Medan han försöker lösa mordet måste han också rädda sig själv och han inser att han antagligen måste lämna Sverige för om han ska överleva...

"Den andra systern" är som sagt en tempohög bladvändare och jag hoppas innerligt att det blir fler böcker i den här serien för den är en pigg och frisk fläkt i den svenska deckargenren. Läs eller lyssna på den här serien nu - det är min enda rekommendation! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar