Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 20 april 2021

"En vacker död" av Nina Sjöstrand

Då var det dags för den andra delen om Olivia Crona! Håll med mig om att omslaget på den här boken är finare än det på den förra delen. "En vacker död" håller samma stil som den och vill ni veta mer om den så scrolla neråt. Det är hyggligt spännande, men inte hisnande. Det är fortfarande lite skumt att en aspirant får en sådan start på sin karriär men det är också en del i att böckerna sticker ut lite. Ett nytt grepp är aldrig fel om man vill fånga läsare och det tycker jag att Nina Sjöstrand lyckats med. Ljudboken är uppläst av Charlotta Åkerblom och den är 8 timmar och 41 minuter lång.

Ett skelettet efter en mördad person hittas i en otillgänglig men vacker skog utanför ett reningsverk. Fallet hamnar på teamet som polisassistent Olivia Crona ingår i. Identifieringen av den döda blir svår eftersom både tänder och händer saknas. De börjar söka bland personer som anmälts försvunna men kommer inte framåt eftersom vissa kommit tillbaka och några håller sig borta frivilligt och vill inte hittas. En av dem är inte ens försvunnen och har aldrig varit det. Men i jakten på en mördare kommer många hemligheter fram och flera gåtor kan lösas...

Jag tycker att "En vacker död" är snäppet bättre än den förra boken och det bådar ju gott ifall det skulle komma fler böcker i serien. Gör det det så är jag säker på att jag kommer lyssna även på dem! 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar