Sök i den hÀr bloggen

Translate

torsdag 1 december 2022

đŸŽ…đŸ» JULKALENDER đŸŽ…đŸ» "DecemberdĂ„d - Lucka 1" av Felix Åberg

Jag sparade det bĂ€sta julkalendertipset till sist! SĂ„ klart tycker jag det eftersom jag föredrar deckare framför feelgood, men utöver det sĂ„ tycker jag ocksĂ„ att "DecemberdĂ„d" Ă€r den boken som ocksĂ„ börjar bĂ€st ❄️ Felix Åberg Ă€r en ny bekantskap för mig och det kĂ€nns vĂ€ldigt kul att fĂ„ följa den hĂ€r (hittills) vĂ€lskrivna och spĂ€nnande storyn fram till jul 💙 Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Fredde Granberg och första luckan Ă€r 56 minuter lĂ„ng. 

Det var Sandras idĂ© att köpa det förfallna torpet vid Gotlands östra kust, just dĂ€r det Ă€r som ödsligast. Det var hon som brukade ta ledigt frĂ„n jobbet som grĂ€vande journalist, ta fĂ€rjan över och se till att det gamla huset rustades upp. Det var hon som fĂ„tt för sig att hon Ă€lskade Gotland. Hennes man Niklas hatade ön och var emot alltihop. ÄndĂ„ Ă€r det han som nu stĂ„r dĂ€r och ska Ă€gna nĂ„gra kalla, snöiga och stormiga decemberveckor i huset. Tömma det, sĂ€lja det och aldrig mer sĂ€tta sin fot pĂ„ platsen. Det Ă€r nu ett Ă„r efter att Sandra försvann och det Ă€r först nu han orkar ta itu med det. Hans nĂ€rvaro vĂ€cker oro och starka kĂ€nslor bland invĂ„narna i trakten. Kommer Niklas att upptĂ€cka deras hemligheter och förstĂ„ vad Sandra var pĂ„ spĂ„ren? Steg för steg och med hjĂ€lp av ledtrĂ„dar som Sandra lĂ€mnade efter sig nĂ€rmar han sig sanningen...

Jag Ă€r vĂ€ldigt glad att Ă„rets deckarkalender, "DecemberdĂ„d", verkar bli precis sĂ„ nervkittlande som jag hade hoppats pĂ„ ⭐️ Nu Ă„terstĂ„r att se om följande 23 luckor ocksĂ„ lever upp till mina förvĂ€ntningar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar