Sök i den här bloggen

Translate

söndag 18 december 2022

"Snörök" av Anna Bågstam

Mitt andra boktips för dagen är "Snörök" av Anna Bågstam ❄️ Det är en kort spänningshistoria som passar alldeles perfekt att avsluta fjärde advent med ⭐️ Det är inte hisnande otäckt utan mer lagom spännande. Ljudboken är uppläst av Sofia Berntson och den är 1 timma och 58 minuter lång.

Sara har rest hem till föräldrarna över jul och ser det som ett vilsamt avbrott från jobbet i Stockholm. Den lilla staden är vacker i den vita snön. Så dyker en inbjudan till en juldagsfest upp i telefonen. Det gäller en återträff för hennes klass. Det är tjugo år sedan de tog studenten. Sara vill tacka nej, men hennes vän Emelie verkar ha bestämt sig för att de absolut ska gå dit. Hon har helt enkelt meddelat alla att de båda kommer. Det blir en dramatisk kväll med starkt bål, gamla oförrätter, livsfarliga konflikter och ett skyddande snötäcke som visar sig bli helt avgörande...

Vill ni ha fler tips på spännande böcker av den här författaren så kan ni söka på hennes namn i sökrutan ovan. Själv ska jag försöka lyssna ifatt det jag missat nu när jag skaffat mig en tillfällig möjlighet att göra det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar