Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 14 december 2022

"Utlämnad" av Ragnar Jónasson (originaltitel: "Úti")

"Utlämnad" av Ragnar Jónasson kändes som en riktigt kuslig och för årstiden passande bok med tanke på inramningen av intrigen - fyra vänner söker skydd  från en snöstorm i en liten övergiven jaktstuga ❄️💨 Det låter väl spännande? Men tyvärr så blev det inte så nervkittlande som jag hade hoppats på. Trots det så är det en bra deckare och jag tycker absolut att ni ska läsa eller lyssna på den - helst en dag då snön vräker ner utanför fönstret 💙 Ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 5 timmar och 51 minuter lång.

Fyra vänner har begett sig ut på en jaktresa. När en snöstorm kommer över dem söker de skydd i en liten övergiven jaktstuga. De vet att de kommer att frysa ihjäl om de inte lyckas bryta sig in och vänta ut stormen. Men innanför dörren väntar en överraskning ingen av dem kunnat förutspå. Medan mörkret faller och skräcken ökar gör sig en gammal tragedi påmind. Kan de mörka minnena från det förflutna ha något att göra med det mysterium de har hamnat i? Det som känns mer och mer troligt är att de inte alla kommer att komma levande därifrån...

Jag gillar "Utlämnad" även om den inte skrämde mig så mycket som jag hoppats på. Så läs eller lyssna på den ☃️ Jag gillar också den här författaren så vill ni läsa om fler böcker av honom så söker ni på hans namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar