Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 21 december 2022

"Nu är det mord igen" av Sofia Rutbäck Eriksson och Mattias Boström

Jag har inte följt Sofia Rutbäck Erikssons och Mattias Boströms serie Katarinas eminenta detektivbyrå från start utan bara lyssnat på någon enstaka del (som ni kan läsa om genom att söka på författarnas namn i sökrutan ovan). "Nu är det mord igen" är den elfte delen i serien och jag valde att lyssna på den nu eftersom det är jultema på boken 🎄 Detta är en humoristisk mysdeckare som är mer underhållande än spännande och som absolut passar fint så här dagarna innan jul ❄️ Ljudboken är uppläst av Ellen Jelinek och den är 6 timmar och 16 minuter lång.

Julen närmar sig för vännerna på Malmudden och ingen är mer peppad än privatdetektiven Katarina Zapp. Samtidigt är hennes parhäst Greta Asplöv väldigt deprimerad efter att ha trampat djupt i klaveret med PRO och organisationens högsta ledning. När Katarina äntligen har chansen att börja nysta efter sin biologiska pappa blir en av stadens främsta välgörare mördad ett stenkast från Katarinas hem. Den döde mannen är iklädd tomtekläder. Vem kan ha önskat livet ur jultomten? Katarina bestämmer sig för att tillsammans med Greta ta reda på det. Samtidigt som de försöker hitta en mördare ägnar de sig också åt att försöka återvinna Gretas status hos seniorerna och hitta Katarinas biologiska pappa. Kommer de kunna lösa alla gåtorna innan jul?

Jag fick ut det jag ville av "Nu är det mord igen" så jag är glad att jag lyssnade på den 🤍 Ni kan också hitta fler tips på böcker (som inte är en del av den här serien) av de här författarna här på bloggen så sök på deras namn i sökrutan ovan om ni vill läsa om dessa böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar