Sök i den hÀr bloggen

Translate

torsdag 1 december 2022

đŸ€¶đŸ» JULKALENDER đŸ€¶đŸ» "Julbröllop och adventsstök - Lucka 1" av Anna Johansson

Den tredje julkalendern som jag lyssnat pĂ„ heter "Julbröllop och adventsstök" och det Ă€r ocksĂ„ en charmig historia som börjar lovande. Det kĂ€nns som att det Ă€r hĂ„rd konkurrens mellan de tre feelgoodkalendrarna och jag har svĂ„rt att pĂ„ bara en lucka avgöra vilken jag gillar mest ☃️ Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Sofia Berntson och det Ă€r dagens lĂ€ngsta lucka 1 - hela 1 timme och 19 minuter.

Emelie bor i drömvĂ„ningen i Stockholm, jobbet som kĂ€rleksexpert pĂ„ dagstidningen Ă€r som skrĂ€ddarsytt för henne och pojkvĂ€nnen perfekt. Och som grĂ€dde pĂ„ moset ska de dessutom gifta sig pĂ„ julafton. Är livet för bra för att vara sant? Hemma i smĂ„lĂ€ndska Vinterby bor hennes storasyster Lotta kvar. Hon har fyra barn och en distrĂ€ senapsfabrikör till Ă€kta make. Lotta Ă€r vĂ€rldens lyckligaste som ska ordna den perfekta julen. Men varför kĂ€nns det dĂ„ som om hela hennes tillvaro hĂ„ller pĂ„ att glida henne ur hĂ€nderna? Lillasyster Stina, partypinglan pĂ„ Gran Canaria, har ledsnat pĂ„ festandet, de tillfĂ€lliga pojkvĂ€nnerna och det ansvarslösa livet. Hon vill ha en fast punkt i tillvaron - hemma i Sverige. Men den hĂ€r decembermĂ„naden kommer inte bli som nĂ„gon av systrarna tĂ€nkt sig. NĂ€r kĂ€rleksbubblor brister och gamla hemligheter kommer upp till ytan blir julen i Vinterby mer Ă€n vanligt full av överraskningar.

Jag vill gĂ€rna fortsĂ€tta följa "Julbröllop och adventsstök" av Anna Johansson sĂ„ jag hoppas att tiden kommer att finnas för det ❄️ För nĂ€sta inlĂ€gg (som kommer alldeles strax) Ă€r ett tips pĂ„ en deckarkalender och den ska jag bara följa till slutet đŸ’„ Vill ni ha mer vintermys av den hĂ€r författaren sĂ„ tycker jag att ni kan klicka pĂ„ lĂ€nken och lĂ€sa om "Vinterkaos i Jönköping" ☃️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar