Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 27 december 2022

"Juloratorn" av Dag Öhrlund

Jag bjuder på ett tips till idag - "Juloratorn" av Dag Öhrlund. Det är en väldigt annorlunda men mycket tankeväckande novell som jag varmt rekommenderar. Dels för att jag faktiskt gillade den men också för att det är en bok som man fundera på efter att den är slut. Ljudboken är uppläst av Stefan Sauk och den är 34 minuter lång. Som ni förstår så är det omöjligt att skriva så mycket om handlingen. 

På ett kommunalkontor hålls ett möte där bl.a. älgarnas framfart tas upp. Men vad sägs egentligen och vilken agenda är den faktiska? I skogen håller tomten och djuren sitt eget möte.

Som jag skrev ovan så är "Juloratorn" annorlunda och speciell, men det kan ju vara väldigt bra emellanåt så jag tycker att ni ska läsa eller lyssna på den 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar