Sök i den här bloggen

Translate

lördag 17 december 2022

"Sona sitt brott" av Pia Kask

När jag första gången lyssnade på en bok av Pia Kask blev jag mycket imponerad och detsamma gäller "Sona sitt brott" som är min senaste utlyssnade bok. I det här fallet kanske inte tempot är så högt, men det är isande spänning som kryper in under huden på en. Jag gillar upplägget och storyn är både intressant och nervkittlande 💙 Ljudboken är uppläst av Sofia Berntson och den är 9 timmar och 6 minuter lång. 

Malins dotter Emma hittas medvetslös efter en grov misshandel och avlider några timmar senare. En man vid namn Adam Wellin åtalas för brottet, men vid rättegången är han så övertygande om att han inte haft med det hela att göra att t.o.m. Malin tror honom. Adam frias och Malin accepterar domen och uppslukas av skuldkänslor över att ha misslyckats som mamma. En dag händer dock något som får Malin att inse att Adam ljög under rättegången. Hon försöker förmå polisen att återuppta utredningen. Något som inte Adam uppskattar och han försöker skrämma henne till tystnad. Polisen i sin tur avfärdar henne och Malin förstår att hon måste göra något själv om dottern ska få den rättvisa hon förtjänar. Eftersom hon inte får gehör hos rättsväsendet så planerar Malin att verkställa domen på egen hand... 

Jag rekommenderar varmt den här boken och den passar alldeles utmärk så här under de mörkaste dagarna på året ❄️🤍 Vill ni läsa om fler böcker av den här författaren så sök på hennes namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar